Deutsche Bahn:s Inter City Express

Deutsche Bahn:s Inter City Express

Idag hände det igen, en incident när jag satt på tåget.
Bakgrundsinformation; jag har inte haft internet sedan i oktober. Den andra veckan i oktober när jag steg på, på ice- tåget i Augsburg hade någon lagt sig framför/ hoppat framför ett tåg vid Augsburgs tågstation och tåget blev försenat i över en timme.

Idag, lämnade jag ifrån jobbet lite tidigare (efter en hektisk vecka) och tänkte ta ett ice-tåg hem till Augsburg men jag misstänkte att jag skulle missa det. Sittandes på s-bahn tåget mellan Planegg och Pasing hoppades jag på att mitt anslutande ice-tåg kunde vara en aning försenat. Till min stora förvåning stod tåget kvar vid perrongen då jag anlände Pasing. Jag såg tåget med öppna dörrar från avstånd och insåg att jag kommer inte hinna springa från spår fem (där s- bahn tåget stannade) till spår tio innan ice- tåget hunnit försvinna mot Augsburg. Trots allt gjorde jag ett tappert försök att springa och hann gå ombord på tåget.

Då jag väl hade hittat en plats på tåget ropade konduktören ut något i högtalaren och jag var tvungen att fråga personen på sätet bredvid mig vad som hade inträffat eftersom att informationen var på tyska och det gick för snabbt för mig. Kvinnan bredvid sa att någon hade lagt sig över spåret framför tåget och jag tänkte “åh nej, inte nu igen!” Jag berättade också för henne att jag hade råkat ut för en liknande incident en månad tidigare. Tåget åkte iväg 25 minuter försenat. Jag var glad att jag slapp ett långsammare regionaltåg men var ledsen över att människor vill gå i vägen för ett tåg. Jag  var även sur för att jag inte skulle lyckas hinna gå och kika på cyklar vid Kette und Kurbel, som jag tidigare skrev om.

Leave a Reply

