Planer på semester under Jul och Nyår

Nu har jag fyllt i blanketterna för semester under jul och nyår. Jag har fem och en halv dag att ta ut i 2013. Veckodagarna faller in perfekt i år så att jag kan ta ledigt från och med fredagen den 20 december. Måndagen den 23 tar jag ledigt, Julafton på tisdagen är konstigt nog en halv arbetsdag på det här arbetet, då tar jag ledigt hela Julafton genom att använda den halva dagen som blev över då Martin hälsade på mig. Juldagen, den 25 är helgdag i Tyskland men Annandagen (den 26:e) måste jag ta ledigt på eftersom att den inte är röd i Tyskland. Fredagen den 27 tar jag ledigt och måndagen den 30 likaså. Lyckligtvis är Nyårsafton (tisdag) här i Tyskland en helgdag så den behöver jag inte tänka på (ironisk). Det blir allt som allt 5 1/2 dagar som jag begär ledigt 2013 och för att förlänga ledigheten planerar jag att ta ledigt de tre första dagarna 2014, dvs. onsdag till och med fredag. Jag söker således semester för 8 1/2 dagar men det ger mig totalt en ledighet på 17 dagar i sträck vilket inte är fel.

Leave a Reply

