Kiruna- och älgklistermärken på bil

Kiruna- och älgklistermärken på bil

På kvällen lördagen den första februari var jag ute och sprang. Jag joggade på gator som jag var bekant med till förorten Göggingen och tillbaka som är en sträcka på säkert nio kilometer. När jag hade löpt halva sträckan, fick jag syn på en München registrerad bil med fem älgklistermärken på bagageluckan. Eftersom att det inte existerar några älgar i Tyskland betydde det att bilen varit i något av de norra Nordiska länderna. Jag blev nyfiken så jag beslöt mig för att cykla förbi platsen på söndagen då det var ljust ute för att ta en bild på bagageluckan. Man kan tänka sig att ägaren/ familjen har varit i Sverige flera gånger med tanke på det utslitna älgklistermärket till vänster om registreringsskylten (knappt synbar mellan vänstra bakljuset och registreringsskylten). Från München till Kiruna är det ganska långt, 2859 km enligt Google. Det här är ett exempel på “plötslig” design safari eller så kalllad physical evidence som är en metod och ett begrepp inom service designområdet.

Leave a Reply

