Tavlor på platser och saker som jag saknar

Tavlor på platser och saker som jag saknar

Hyllan med tavlor på platser och saker som jag saknar är på plats i min lägenhet. Korten var utskrivna från Media Markts fotoautomat, ramarna är köpta på Ikea (som inte ligger långt ifrån Media Markt). Jag lånade hem ett vattenpass från arbetet för att få hyllan rak. Bilden på familjen fick byta plats, nu står den på bokhyllan i hörnet så att man ser den från matbordet. Bilderna som hänger på väggen är: en bild från Sven Rydells Plats vid Ullevi i Göteborg, en detaljbild av min Nishiki cykel vid gäst(småbåts)hamnen i Göteborg, två bilder från sommarstugan (varav en då jag paddlar kanotisten Gert Fredrikssons gamla kanot), en bild är ifrån Behrn Arena i Örebro. En bild visar en parkerad långtradare är ifrån Köping vid rondellen utanför Hans Persson i riktning mot E18 där nu en snabbmatvarukedja har byggt sin restaurang. Två svart vita bilder är ifrån centrala Aarhus i Danmark då jag praktiserade på design konsultbyrån Design-People.

Leave a Reply

