Kampenwand, Aschau, Rosenheim

Kampenwand, Rosenheim

Efter besöket på Nils Holger Moormann under den andra dagen av företagets lilla Off- Side event tog vi Kampenwand Bahn i upp till bergen i Aschau i kommunen Rosenheim. Bergsstationen är belägen på 1467 m.ö.h. Berget Kampenwand är 1669 m.ö.h. Jag åt en lax med potatis och sallad på restaurangen “Sonnen Alm”. Det började att snöa och blåsa när vi skulle ner. Liften är belägen mot väst och bergstopparna mot ost. Här är en länk till Google Maps.

En liten anekdot är att jag tappade bort min personliga biljett i gondolen när vi steg av vid toppen. Trots det så lät kontrollanterna mig att åka ner igen, de hade hittat biljetten i gondolen. Men jag hade ju tagit ett kort på den på resan upp så jag hade ju kunnat visa dem bilden på kameran, men det tänkte jag inte på då.

Leave a Reply

