Svenskreggade lastbilar utanför Curt- Frenzel- Stadion

Svenskreggade lastbilar utanför Curt- Frenzel- Stadion

I fredags spelade Augsburger Panther emot Kölner Haie i Curt- Frenzel- Stadion. När jag cyklade hem från tågstationen efter att kommit tillbaks från arbetet passerade jag som vanligt baksidan utav arenan ovetandes om matchen. Jag fick då syn på dessa lastbilar som jag sett någon gång tidigare, just därför att det var en Scania och en Volvo. Men i fredags märkte jag något ytterligare. De hade nämligen svenska registreringsskyltar vilket gjorde mig intresserad. Jag bestämde mig för att gå tillbaka och undersöka om det även var svenska chaufförer. Först cyklade jag hem, gick upp i lägenheten och skrev ett meddelande på en lapp på svenska. (Jag skrev lappen ut ifall att jag inte skulle träffa någon som arbetade vid lastbilarna så kunde jag lämna den vid den ena lastbilsdörren och hoppas att de var ifrån Sverige. Jag skrev att jag bodde och arbetade här i Tyskland och undrade om de ville så kunde de ringa mig för att snacka lite svenska i största allmänhet). Jag tog min kameraväska och begav mig tillbaks till lastbilarna. Jag tog några bilder både från avstånd och nära lastbilarna. Det var svårt eftersom att halva gatan var avstängd och bilar passerade bredvid, bland annat en polisbil vilken jag trodde skulle stanna och fråga vad jag gjorde där. Jag försökte få kontakt med personer som sprang fram och tillbaka mellan baksidan av lastbilsflaket där en massa kablar satt fast och ett rum in till själva lastbilsflaket. Jag kallade på dem både på tyska och svenska utan att till en början få deras uppmärksamhet. Till slut så stod det två personer och rökte en var sinn cigarrett på en avsats på en balkongliknande avsats på den främre lastbilen. Jag frågade på tyska om de kom från Sverige, men den ene skakade på huvudet och sa att de kom ifrån München. Jag svarade att jag blev nyfiken för att jag kom ifrån Sverige och att jag sett att lastbilarna hade svenska registreringsskyltar. Hockeymatchen slutade för övrigt 3-4 till Köln.

Leave a Reply

