Löprunda, 2 ggr 8 km

Löprunda, 2 ggr 8 km

Jag löpte två varv på åtta kilometerspåret i dag, denna finfina dag. Solen sken och det blåste lite grann vilket var skönt. Jag vilade lite mellan varven. Första varvet sprang jag på 41 minuter och det andra varvet avklarades på 43 minuter. Slingan vid Sportanlage Süd/ Siebentishwald var jättefin. När jag cyklade hemåt tog jag en ny väg genom en stor park med lekplatser och en stor gräsmatta. Då såg jag en grupp unga människor som spelade det svenska spelet Kubb. Det var omöjligt att säga om de var svenskar eller om de bara köpt ett kubbspel och lärt sig spela. Kul att se i alla fall, det var lite oväntat att se Kubbpel i action i södra Tyskland.

Leave a Reply

