Polisbil i skogen vid joggingspåret

Polisbil i skogen vid joggingspåret

Jag såg fyra polisbilar inom 40 minuter. Dels när jag var på väg till joggingspåret (tre polisbilar) och en polisbil under tiden som jag sprang i skogen. Dessa fyra polisbilar var inom en kilometer från varandra. Jag tog den här bilden när en utav dem åkte iväg från anläggningen. Jag såg totalt fem polisbilar (den femte såg jag på väg hem efter löprundan i city). Alla fem bilar inom c:a 100 minuter (en bil var 20 minut). Två av polisbilarna hade stannat var sin trafikant. Är det ett REVA- projekt som pågår i Tyskland ?

Jag sprang två gånger fem kilometer. Det första varvet på 24 minuter och det andra varvet (efter fem minuters paus) sprang jag på 25 minuter.

Samma “REVA- känsla” fick jag då jag tog tåget hem när jag hade träffat Emil i München. På nattåget hem steg fyra eller fem civilklädda poliser ombord på tåget och bad personer som hade utländskt utseende att visa identitetshandlingar. En person i min tågvagn fick visa sitt Id. När poliserna hade gått en bit längre fram i tågvagnen visade han sitt missnöje genom att högljutt fråga dem om de bara gick fram till personer som såg utländska ut. En polis gick då tillbaka till mannen och sa att det var ett olämpligt uttalande.

Leave a Reply

