Ett väldigt udda formulär inför en arbetsintervju

Formulär inför en arbetsintervju

Nu har en del företag börjat svara mig angående mina arbetsansökningar. Den 7 april sökte jag en tjänst som UI/ UX Interaction Designer på Danfoss i Danmark. Idag fick jag ett telefonsamtal där en kvinna informerade om att de vill ha en Skype intervju med mig på tisdag. Det en bra dag eftersom att jag ändå ska delta på en löptävling med löpgruppen senare på kvällen. Hur som helst, inför intervjun som jag ska ha med en person från deras reception, ville de att jag skulle fylla i ett formulär om mig och min personlighet. De gav mig länken i ett mail och här är några skärmdumpar från formuläret. Det var tre övergripande områden och varje del hade ca 150 till 200 påståenden med “sant” eller “falskt” som svarsalternativ. Många påståenden förekom flera gånger och var väldigt fokuserade på personlighet, förhållanden, etik och moral, ekonomi, konst, framgång eller kändisskap. Det var väldigt förvirrande påståenden och jag vet inte hur de ska analysera eller på vilket sätt de ska kunna använda datan. Vad har min personliga åsikt huruvida det svenska skattetrycket är för högt eller eller ej att göra med mina möjligheter att få jobbet? Här är en lista över de mest konstiga påståendena som fanns med i formuläret:

> Jag vet varför stjärnor blinkar.
> Jag tycker om att pröva nya, exotiska rätter.
> Jag är ofta den sista att lämna en fest.
> Att vara del av en stor folkmassa är spännande.
> När jag var ung hände det ibland att jag hade lust att sticka hemifrån.
> Jag borde inte göra många av de saker jag gör.
> Min framgång beror på hur andra uppfattar mig.
> Min hälsa är utmärkt.
> Jag bryr mig inte om ifall andra uppskattar det jag gör.
> Jag läser minst tio böcker om året.
> Jag trivs med att bara vara tillsammans med andra människor.
> Jag skulle tycka om bergsklättring.
> Ibland försöker jag briljera om jag får chansen.
> Jag är en efterföljare, inte en ledare.
> Det är ofta nödvändigt att spela inför andra människor.
> Det finns mycket i mitt förflutna som jag skulle vilja ändra på.
> Jag tycker inte om opera.
> Jag arbetar hellre med fakta än med människor.
> Vad andra människor tycker om mig är inte viktigt.
> Det känns inte som om någonting spelar någon roll längre.
> Jag tar aldrig illa upp om jag inte får min vilja igenom.
> Jag försöker ofta förstå mig själv.
> Jag är ofta orolig.
> Jag tycker om att inte veta vad morgondagen för med sig.
> Jag arbetar alltid hårt, även när jag inte mår bra.
> Jag skulle gärna vilja lära mig att snorkla.
> Jag känner mig nästan alltid för varm eller för kall.
> Jag har svårt att förstå varför vissa människor är så tävlingsinriktade.

> Om det var jag som bestämde skulle det här landet snart vara på fötter igen.
> Få människor har sett vad jag har sett.
> Människor tycker ibland att jag ser lite ovanlig ut.
> Mitt liv är ganska spännande.
> Människor med min livliga fantasi behöver inget stort umgänge.
> Ingen har någonsin tagit sig fram i livet genom att vara blygsam.
> Människor i högre ställning kommer att utnyttja dig om du godtar det.
> Den som gör någon en tjänst har ofta någon baktanke med det.
> Jag har lyckats med allt som jag verkligen satsat på.
> Jag tycker om snabba bilar.
> Andra människor vet hur begåvad jag är, även om de inte säger det.
> Andra tycker att jag ser bra ut.
> Andra verkar tycka att jag är attraktiv.
> Jag skulle kunna göra ett bättre arbete om jag inte blev avbruten så ofta.
> Om jag tycker att jag har rätt, bryr jag mig inte om ifall andra håller med mig eller inte.
> Jag har mina egna privata ord.
> Ibland tar det lång tid att bli färdig med saker därför att jag är så noggrann.
> Jag har ingenting emot att klä mig lite annorlunda.
> På jobbet ber mig människor ofta att göra mer än vad som är skäligt.
> Om jag ville skulle jag kunna förklä mig till någon annan.
> Jag är stolt över att vara en lojal efterföljare.
> Jag oroar mig aldrig för mina gamla misstag.
> I sinom tid kommer människor att inse min betydelse.
> Jag tror inte att de människor som styr det här landet egentligen vet vad de gör.
> Vissa lagar inbjuder till överträdelse.
> Det är rimligt att dra nytta av andra människors misstag.
> Ingen utnyttjar mig mer än en gång.
> Jag är (eller skulle kunna vara) en bra säljare.
> Människor låtsas ofta vara mera intresserade av varandra än de egentligen är.
> Gemene man har ingen aning om vad våra politiker egentligen håller på med.
> Jag har svårt att gå omkring och vara arg på någon en längre tid.
> Jag älskar att vara föremål för allas uppmärksamhet.
>> Jag önskar att jag kunde hävda mig bättre.
> Jag är en intressant och begåvad människa.
> Jag skulle tycka om att vara stridspilot.
> Jag följer gärna min ingivelse.
> Jag har kort stubin.
> En del människor har behandlat mig på sätt som jag aldrig kommer att förlåta.
> Jag blir ofta irriterad på andra på jobbet.
> Ibland klär jag mig på ett visst sätt för att sticka ut från mängden.
> Andra uppmärksammar mina bidrag på jobbet.
> Få människor känner mig på “riktigt”.
> När det gäller viktiga beslut ogillar jag att ta dem själv.
> Jag är (eller skulle vara) en bra skådespelare/skådespelerska.
> Jag vet vilka mina fiender är.

> Jag oroar mig sällan över moraliska frågor.
> Fri företagsamhet är samhällets nyckel till välfärd.
> Det bästa i livet är skönheten hos konsten och litteraturen.
> De flesta av mina vänner är en aning reserverade.
> De flesta av mina vänner är intresserade av affärslivet.
> Mina bästa vänner kan verkligen roa sig.
> Jag vill ha ett konstnärligt yrke.
> Utan vänner vore livet inte värt att leva.
> Jag skulle vilja vara författare.
> Jag läser ofta ekonomisidorna i tidningen.
> Vi har för höga skatter i Sverige.
> Jag skulle vilja arbeta med datorer.
> Jag älskar att bli igenkänd av människor.
> Jag tycker om att ägna min lediga tid åt att hjälpa andra.
> Konst är min hobby.
> Det finns en objektiv förklaring till alla universums hemligheter.
> Jag betraktas nog som en riktig festprisse.
> Om du inte framhäver dig själv kommer ingen annan att göra det.
> Människor motiveras i första hand av pengar.
> Vid val av nytt jobb skulle semesterförmånerna spela en avgörande roll.
> Konst kan inrymma större sanningar än vetenskap.
> Om jag hade råd, skulle jag jämt vara på semester.
> De flesta av mina vänner är konstintresserade.
> Jag skulle vilja vara konstsamlare.
> Jag går ofta på fest.
> Det irriterar mig att konsten inte får mer utrymme i samhället.
> Jag tycker att nöjesjournalist verkar vara ett bra jobb.
> Jag vet omedelbart när jag har gjort något som är moraliskt fel.
> Jag har inget till övers för människor som inte vågar ta risker för att lyckas.
> Jag retar mig på människor som inte arbetar hårt för att uppnå sina mål.
> Hellre ett tryggt arbete med normal lön än ett högt betalt arbete som kanske inte varar.
> Jag tror på människan.
> Ett bra jobb innebär att få bra betalt utan att behöva arbeta för mycket.
> Jag skulle tycka om att umgås med berömda människor.
> Människans egoism utgör det största hotet mot oss alla.
> Jag är inte äventyrlig av mig.
> När jag träffar mina vänner brukar vi diskutera olika affärsmöjligheter.
> Jag är mycket noga när jag väljer vilka människor jag umgås med.
> En central uppgift för regeringen är att bistå näringslivet.
> Mina bästa vänner går ofta på fest.
> Jag skulle tycka om att besöka Europas stora muséer.
> Jag ogillar människor som saknar vilja att förbättra sin livssituation.
> Det är bättre att vara en ledare än en efterföljare.
> Det är inte särskilt viktigt att värna om sina traditioner.

Leave a Reply

