En varm dag

En varm dag

Jag gav mig av till Siebentischwald kl 17 för att springa, det var då 32 grader utomhus enligt Google. Mitt på dagen var det också varmt, ca 30 grader. Hur som helst sprang jag 8 kilometer i Siebentischwald på 41 minuter och ca 30 sekunder. Som svensk är jag inte van vid så här varma förhållanden när jag springer. Det gick i alla fall bra, jag slappnade av och jag hittade andningen och mitt naturliga löpsteg ganska snabbt. Visst hade jag lite ont ibland på smalbenen men det gick snart över. Däremot flög tre småflugor rakt in i mitt vänsteröga. Det sved ganska mycket så jag fick stanna för att försöka ta ut dem. När jag löpt 8 km gick jag förbi brunnen intill Stempflesee för att dricka vatten. Otroligt bra att det finns möjlighet att kunna dricka vatten där. I morgon kan det bli ännu varmare enligt prognosen; kanske upp emot 34 grader.

Leave a Reply

