Packade resenärer på väg till Augsburg

Packade resenärer från Augsburg

På nattåget kl 2 på morgonen, på väg hem till Augsburg efter midsommarfirandet satte jag mig i närheten av tre råpackade män från Augsburg. De hörde inte ens att deras telefoner ringde flera gånger. Jag klev på tåget i Pasing dit jag hade tagit S-bahn från Isar. Redan i Pasing låg resenärerna och sov djupt. Han på det nedre kortet lade sig sedan på golvet precis under sätet och fortsatte sin sömn. De såg lite farliga ut, speciellt han bakom vinflaskan på det översta kortet. Han vaknade till och gick förbi där jag satt och blängde en kort stund på mig. I den stunden trodde jag att han skulle börja snacka. De var lugna mot främlingar trots allt och verkade inte vilja starta något bråk. Jag klev av från en annan utgång på tåget för att undvika att stå bredvid dem för länge då stillastående väntan kan trigga igång någon onödig konversation.

Leave a Reply

