Navid Modiri, sommarvärd i Sveriges Radio P1 den 17 juli

 

I sitt sommarprat i Sveriges Radio P1 den 17 juli 2014 berättade Navid Modiri om vad ordet mellanförskap betyder. Det är när man inte riktigt känner att man passar in i den miljön man befinner sig i. Det kan handla om en individs ursprung och resultera i ensamhet eller önskan om att fly undan. Jag kände igen mig i hans beskrivning, jag har ju bott en tid i både Danmark och nu i Tyskland och ensamheten är en tydlig del av vardagen. Navid spelade även många bra låtar och jag vill härmed dela låtlistan med er. Navid Modiris program var ett utav de mest intressanta hittills i år tycker jag.

Leave a Reply

