Volvo med svenska nummerplåtar i Augsburg

Svensk Volvo i Augsburg 140720Jag såg denna svenska Volvo V40 under en cykeltur i Augsburg idag. Att den är svensk ser man dels för att det är ett gammalt skattemärke i mitten och på typsnittet, nollorna är hela. De tyska nummerplåts-nollorna är inte hela, de har ett snitt uppe till höger och är även mer fyrkantiga än de svenska. Dessutom stod det bilia.se på den nedre, svarta delen av registreringsskylten. När jag sedan kom hem från min cykeltur skrev jag ett litet meddelande (ett meddelande likt det meddelande som jag skrev till de två svensk registrerade lastbilarna som jag såg i vintras). Jag tog på mig löpkläder för att jogga vid Siebentischwald. I stället för att cykla den vanliga vägen till skogen cyklade jag förbi Volvon igen som fortfarande stod parkerad ett stenkast ifrån Schwedenstige, för att lämna mitt meddelande på vindrutan. När jag lämnat lappen och nästan kommit fram till Siebentischwald började det naturligtvis att regna. Det var en kort, 15-20 minuter, men kraftig regnskur. Min papperslapp måste ha gått sönder och texten borde vid det här laget vara totalt oläslig. Naturen hindrar mig från att komma i kontakt med svenskar här i Augsburg.

Löpningen då?

-Jo, jag sprang ca 5800 meter i duggregn (vatten som droppade från grenar och löv) på 28 minuter. Jag har blivit ca 3-4 minuter långsammare på den sträckan jämfört med ca 1 månad sedan.

 

Leave a Reply

