Kunden nöjd med arbetet samt tips på P3 Dokumentären DC3:an

Det allra första jag gjorde i morse när jag kom till arbetet, dagen efter den viktiga deadlinen till en kund, frågade jag en kollega om vi hade fått några klagomål från kunden. Så skedde det nämligen vid förra deadlinen i juni och jag var den som fick kritik för att kunden inte varit nöjd. Min kollega sa att det inte förekommit några klagomål och han bad mig att läsa min mail. Kunden hade skickat ett mail med positiv feedback om hur bra det hade blivit. Alla som varit bifogade i mail-konversationen (cc) vid detta tillfälle var samma personer som varit underrättade vid förra deadlinen då det gick sämre. Inte fan fick man någon ros idag av gårdagens arbete från de personer som kritiserade agerandet vid förra tillfället. Det fick mig att tänka på ett uttalande från Anders Jallai, i P3 dokumentären, DC3:an. Detta scenario (dvs. om kunden skulle bli nöjd så skulle ingen av mina närmsta chefer på kontoret bry sig) visste jag skulle inträffa redan innan jag kom till jobbet.

Anders Jallai:
”När vi hittade den här ubåten [S7] 1998 utanför Söderarm då tog det bara en dag då ringde UD och frågade hur vi hade hittat ubåten, gratulerade och ville bestämt ha reda på positionen på den och så vidare. Men när vi hittade DC3:an så har ingen hört av sig.”

Leave a Reply

